Reflexió i Autoavaluació

Després del viscut i a partir dels articles que ens han proporcionat a l'aula virtual ara tractarem una sèrie de temes relacionats amb el que ha sigut la base teòrica del bloc.

 

1. Com a jugador i entrenador d'un esport d'equip (bàsquet) considere que aquestos sí tenen una relació d'oposició, on cadascú i segons la seua predisposició tàctica tindrà certs avantatges que altres, però sempre el mateix objectiu (en el meu cas fer arribar la pilota dins de la cistella). El més important de aquest tipus de jocs o esports no és el fet de guanyar o veure qui és el millor, sinó de quina forma, en equip, podem aconseguir fer la major puntuació possible. Aquest fet deuria de ser la filosofia diària en qualsevol terme dins de l'educació física.

 

2. Qualsevol activitat que es tractara de jocs d'equip pense que es fonamental a l'hora de introduir qualsevol esport dins de l'aula, una que jo recorde que a més ens va servir per a diferenciar els tipus de mandos d'un docent dins d'un aula va ser quan ens vam dividir en diferents grups, o cada grup deuria de representar un tipus de docent (tradicional, participativa, cooperativa, ets), els quals teníem que proposar una activitat relacionada amb el nostre estil d’ensenyança.

Aquest tipus d'activitats a més de ser d'equip, te mostra les diferències a l'hora d'aprendre en funció del teu estil.

 

3. Podem triar ara dins del rugbi el joc de 4c4 on es tenia que plantar la pilota. Podríem passar-ho a una forma més cooperativa si diguem que abans de poder plantar la pilota els jugadors o jugadores tenen que tocar tots la pilota.

 

4. Com hem pogut veure en l'apartat de abans, no té premi el fet de puntuar, sino que importa més que tothom toqui la pilota, aquesta seria la forma de desvincular el joc del resultat i enfocar únicament en la pròpia activitat, fent consciència que lo vertadera important és, en aquest cas, el joc cooperatiu i la participació de tots els integrants.


Autoavaluació:






Comentarios