1. Què et pareixen els esports alternatius:
són més o menys didàctics que els esports tradicionals?
Podem definir com a
esport alternatiu aquells que són diferents als convencionals i populars.
L'objectiu principal que tenen aquests tipus d'esports és crear noves
tendències creatives dins d'un aula, diferents a allò que ja existeix.
Es caracteritzen principalment
per ser cooperatius, divertits i motivant per a tots els participants i inclús
per a les persones que estan observant.
No considere que aquests
siguen més didàctics que els esports que nosaltres coneixem com a tradicionals,
ja que cadascun d’aquests tenen les seues normes a complir i certs aspectes que
poden marcar la didàctica a seguir al llarg de la sessió.
En el cas del futbol
per exemple, un dels esports més practicats, podria ser el companyerisme entre
tots els components (siguen xics o xiques) o inclús el respecte a l'àrbitre.
2. Segons el
Decret 108/2014, en què bloc; i concretament en què cursos estaria justificada
la seua aplicació? Raona la teua resposta.
Segons aquest decret
podrem situar-lo als següents blocs:
1. Coneixement
corporal i autonomia
2. Habilitats
motrius, coordinació i equilibri
5. Jocs i activitats
esportives
També podem aprofitar
qualsevol curs per tractar aquest tipus d'esports, encara que quan més majors
sigan millors seran les sessions perquè
Com podem comprovar
dins d’aquests tres blocs, podem treballar qualsevol cosa relacionada tant en
la motricitat, com en el coneixement d'un mateix mitjançant l'activitat i els
esports. Aquest seria un xicotet resum de tot allò que abastasaria cadascuna de
les diferents activitats proposades en les unitats referents als 3 blocs
temàtics.
3. Què t’han
paregut les adaptacions dels esports vivenciats avui als protocols de la
COVID-19? Quina altra adaptació posaries?
Estem vivint una
situació molt diferent a la que qualsevol persona està acostumada a viure en el
seu dia a dia, amb adaptacions molt dràstiques en alguns casos. És per això,
que crec que totes aquestes vivències serien més positives en una situació
normal i corrent, sense cap tipus de mesura COVID, però per desgràcia, degut a
la nostra situació sanitària s'han tingut que prendre certes mesures, molt
controlades a la universitat en cadascuna de les activitats donades al gimnàs.
Si tinguera que ficar
una altra adaptació seria, per exemple, el prendre la temperatura abans de fer
activitat esportiva, com es fan en moltes activitats esportives extraescolars.
4. Per últim,
presenta un altre esport alternatiu que penses que es podria treballar a
Primària i que no siga el datchball, el colpbol o l’esport triat a la teua
Unitat Didàctica? (nom, regles bàsiques, material, espai i aplicació
didàctica).
KIN-BALL
L'esport alternatiu
triat és e Kin-Ball, en el qual es fan dos equips de 5 o 6 persones i
s'utilitza una pilota de pilates per a jugar.
L'espai a utilitzar
serà un tros del pati per a poder jugar, no cal utilitzar-lo sencer per a cada
partida, i les partides duraran 45 minuts, dividits en 3 parts de 15 cadascuna.
L'objectiu principal
d'aquest joc és colpejar la pilota en la part del cos que tu vulgues, sempre i
quan la pilota no haja tocat el terra abans. Si un equip no aconsegueix
donar-li a la pilota i aquesta toca terra, el punt anirà per a l'equip
contrari. La següent fase d'aquest joc seria el fer diferents equips marcats
per un color que els diferencie i que competeixen entre ells, és a dir, es
llancen la pilota entre tots els equips de forma que tothom participe (es poden
incloure normes con afegir una pilota més o si un equip està dos punts sota un
altre, aquest no li pot llançar la pilota), la forma de puntuar serà igual que
abans, l'únic equip que no rep punt és aquell que se li cau la pilota a terra.
La única norma és que
abans de traure tens que dir una frase: omnikin + el color de l'equip rival al
qual li llances la pilota.
Hola Javier. Me parece muy interesante el deporte alternativo que propones. Creo que puede ser muy divertido e inclusivo. Además, la reflexión que haces sobre los juegos tradicionales y los juegos modificados me parece muy acertada. Coincido contigo en que cada juego tiene sus ventajas, pero creo que tal vez, para llevar al aula, pueden resultar más inclusivos los modificados.
ResponderEliminarPor otro lado, creo que tu entrada está muy bien. Tiene una perspectiva crítica y empleas un lenguaje sencillo y fluido. Por tanto creo que mereces un 10.
Bon treball Javier. Has introduït l'entrada amb una molt bona reflexió entre els esports tradicionals i els alternatius. Encara que jo sí que pense que els alternatius són més cooperatius i transmeten més valors que els tradicionals, ja que aquests inciten més a competir entre ells.
ResponderEliminarA banda, has inclòs com i a qui hauríem d'ensenyar aquests tipus d'esports basant-te en el decret 108/2014 i, el més important hui en dia, com dur-los a terme de forma segura davant aquesta pandèmia. Per a mi, mai hi ha suficients mesures, per això coincidisc completament amb tu que per a augmentar la seguretat tant dels xiquets i xiquetes com del professorat, se'ls hauria de prendre la temperatura abans d'entrar.
Per últim, l'esport que has triat, kin-ball, no l'havia sentit mai, però per les activitats que has proposat, sembla d'allò més interessant.
Per tant, et pose un 9,5 de nota. Enhorabona!
Buenas Javi. Lo primero de todo felicitarte por tu deporte alternativo, me ha resultado interesante y divertido, y creo que se podría trabajar con los alumnos de cualquier ciclo de primaria (adaptando el deporte, como un balón más pequeño para ciclo menores) para despertar en ellos valores como el trabajo en equipo, el respeto y la igualdad, al tratarse de un deporte donde deben de participar todos. Además, la reflexión que haces al principio me parece muy adecuada, excepto que opino que los deportes alternativos se pueden adaptar más a las necesidades del alumnado con muchas más facilidad. Por el resto creo que es una buena entrada, la puntuación es de un 10.
ResponderEliminar